Carregant...
 

Historial de l'Item del Formulari-bd


Versió Data Usuari ID del Camp Camp Difference
6 27 Text:
 !!!!!1. Objecte d’aquest comunicat tècnic !!!!!1. Objecte d’aquest comunicat tècnic
-Determinar si els administradors i els membres d’òrgans d’administració de societats mercantils i altres entitats que siguin residents fiscals a Andorra han d’estar inscrits en el Registre d’Empresaris i Professionals que gestiona l’Administració tributària.{ancoratitol(ref=2)} +Determinar si els administradors i els membres d’òrgans d’administració de societats mercantils i altres entitats que siguin residents fiscals a Andorra han d’estar inscrits en el Registre d’Empresaris i Professionals que gestiona l’Administració tributària.
 !!!!!2. Regulació sobre el tipus de renda que perceben els administradors i membres d’òrgans d’administració i consideració sobre les rendes d’activitats econòmiques !!!!!2. Regulació sobre el tipus de renda que perceben els administradors i membres d’òrgans d’administració i consideració sobre les rendes d’activitats econòmiques
 {DIV(class=cita)}{DIV(class=sagnatnou)}“1. Es consideren “rendes íntegres d’activitats econòmiques” les que, procedint del treball personal i del capital conjuntament, o d’un sol d’aquests factors, impliquin l’ordenació per compte propi de factors de producció materials i humans o d’algun d’aquests factors de producció, amb la finalitat d’intervenir en la producció o la distribució de béns o en la prestació de serveis.”{DIV}{DIV} {DIV(class=cita)}{DIV(class=sagnatnou)}“1. Es consideren “rendes íntegres d’activitats econòmiques” les que, procedint del treball personal i del capital conjuntament, o d’un sol d’aquests factors, impliquin l’ordenació per compte propi de factors de producció materials i humans o d’algun d’aquests factors de producció, amb la finalitat d’intervenir en la producció o la distribució de béns o en la prestació de serveis.”{DIV}{DIV}
-Aquest precepte recull la definició clàssica sobre la delimitació de la renda que procedeix d’activitat econòmica, que està associada generalment a activitats de tipus empresarial, professional i d’altres àmbits, com poden ser les del sector primari (agricultura, ramaderia). El rendiment que s’obté com a conseqüència d’ordenar per compte propi una sèrie de factors de producció té la consideració de renda d’activitat econòmica. Les disposicions sobre aquest tipus de renda són aplicables a les retribucions percebudes pels conceptes d’administrador i de membre d’òrgan d’administració de societats mercantils o d’altres entitats.{ancoratitol(ref=3)} +Aquest precepte recull la definició clàssica sobre la delimitació de la renda que procedeix d’activitat econòmica, que està associada generalment a activitats de tipus empresarial, professional i d’altres àmbits, com poden ser les del sector primari (agricultura, ramaderia). El rendiment que s’obté com a conseqüència d’ordenar per compte propi una sèrie de factors de producció té la consideració de renda d’activitat econòmica. Les disposicions sobre aquest tipus de renda són aplicables a les retribucions percebudes pels conceptes d’administrador i de membre d’òrgan d’administració de societats mercantils o d’altres entitats.
 !!!!!3. Alguns efectes de l’aplicació de les disposicions relatives a la determinació de les rendes d’activitats econòmiques !!!!!3. Alguns efectes de l’aplicació de les disposicions relatives a la determinació de les rendes d’activitats econòmiques
 {DIV(class=""""noprint"""")}~~white:LesLleis.com~~{DIV}{DIV(class=""""noscreen"""")}~~white: ~~ {DIV(class=""""noprint"""")}~~white:LesLleis.com~~{DIV}{DIV(class=""""noscreen"""")}~~white: ~~
 {DIV}~hc~LesLleis.com~/hc~ {DIV}~hc~LesLleis.com~/hc~
-A més a més, l’apartat 8 de l’article 51 de la Llei de l’IRPF estableix com es calcula l’import d’aquest pagament fraccionat, que es diferencia notablement de la forma com es determina la retenció i l’ingrés a compte sobre les rendes del treball i les rendes del capital mobiliari.{ancoratitol(ref=4)} +A més a més, l’apartat 8 de l’article 51 de la Llei de l’IRPF estableix com es calcula l’import d’aquest pagament fraccionat, que es diferencia notablement de la forma com es determina la retenció i l’ingrés a compte sobre les rendes del treball i les rendes del capital mobiliari.
 !!!!!4. Regulació del Registre d’Empresaris i Professionals !!!!!4. Regulació del Registre d’Empresaris i Professionals
 {DIV(class=sagnatnou)}{DIV(class=sagnatnou)}ii. El mètode de determinació del rendiment net de les activitats econòmiques que dugui a terme. (…)”{DIV}{DIV}{DIV} {DIV(class=sagnatnou)}{DIV(class=sagnatnou)}ii. El mètode de determinació del rendiment net de les activitats econòmiques que dugui a terme. (…)”{DIV}{DIV}{DIV}
-Per tant, els administradors o membres d’òrgans d’administració d’entitats que optin per determinar el rendiment net pel mètode de determinació objectiva han de fer-ho constar al Registre d’Empresaris i Professionals, en tractar-se d’una formalitat censal prevista de forma expressa a la normativa.{ancoratitol(ref=5)} +Per tant, els administradors o membres d’òrgans d’administració d’entitats que optin per determinar el rendiment net pel mètode de determinació objectiva han de fer-ho constar al Registre d’Empresaris i Professionals, en tractar-se d’una formalitat censal prevista de forma expressa a la normativa.
 !!!!!5. Conclusions !!!!!5. Conclusions
5 27 Text:
 Destinataris: Aquest comunicat tècnic va destinat als administradors i als membres d’òrgans d’administració de societats mercantils o d’altres entitats que siguin obligats tributaris de l’impost sobre la renda de les persones físiques. Destinataris: Aquest comunicat tècnic va destinat als administradors i als membres d’òrgans d’administració de societats mercantils o d’altres entitats que siguin obligats tributaris de l’impost sobre la renda de les persones físiques.
-Normativa: ((L2014005|Llei 5/2014, del 24 d’abril, de l’impost sobre la renda de les persones físiques)) (d’ara endavant,“l’IRPF”); ((R20140723A|Reglament del 23 de juliol del 2014 d’aplicació de la Llei 5/2014, de l’IRPF)); ((L2014021|Llei 21/2014, del 16 d’octubre, de bases de l’ordenament tributari)), i ((R20150211G|Reglament de l’11 de febrer del 2015 d’aplicació dels tributs)). +Normativa: Llei 5/2014, del 24 d’abril, de l’impost sobre la renda de les persones físiques (d’ara endavant,“l’IRPF”); Reglament del 23 de juliol del 2014 d’aplicació de la Llei 5/2014, de l’IRPF; Llei 21/2014, del 16 d’octubre, de bases de l’ordenament tributari, i Reglament de l’11 de febrer del 2015 d’aplicació dels tributs.
 !!!!!1. Objecte d’aquest comunicat tècnic !!!!!1. Objecte d’aquest comunicat tècnic
 !!!!!2. Regulació sobre el tipus de renda que perceben els administradors i membres d’òrgans d’administració i consideració sobre les rendes d’activitats econòmiques !!!!!2. Regulació sobre el tipus de renda que perceben els administradors i membres d’òrgans d’administració i consideració sobre les rendes d’activitats econòmiques
-Com a pas previ per qualificar el tipus de renda que perceben les persones físiques que són administradors o membres de l’òrgan d’administració de les entitats, cal atendre el que determina la normativa mercantil. La ((L2007020|Llei 20/2007, del 18 d’octubre, de societats anònimes i de responsabilitat limitada)) regula el contingut dels estatuts que han de regir la societat a l’((L2007020|#Article_9|article 9)): +Com a pas previ per qualificar el tipus de renda que perceben les persones físiques que són administradors o membres de l’òrgan d’administració de les entitats, cal atendre el que determina la normativa mercantil. La Llei 20/2007, del 18 d’octubre, de societats anònimes i de responsabilitat limitada regula el contingut dels estatuts que han de regir la societat a l’article 9:
 {DIV(class=cita)}“__Article 9. ''Estatuts''__ {DIV(class=cita)}“__Article 9. ''Estatuts''__
 {DIV(class=sagnatnou)}e) L’estructura de l’òrgan d’administració, amb indicació del poder de representació dels administradors i del sistema que s’ha de seguir per remunerar-los. (…)”{DIV}{DIV} {DIV(class=sagnatnou)}e) L’estructura de l’òrgan d’administració, amb indicació del poder de representació dels administradors i del sistema que s’ha de seguir per remunerar-los. (…)”{DIV}{DIV}
-Pel que fa a la seva retribució, l’((L2007020|#Article_48|article 48)) indica: +Pel que fa a la seva retribució, l’article 48 indica:
 {DIV(class=cita)}“__Article 48. ''Retribució''__ {DIV(class=cita)}“__Article 48. ''Retribució''__
 2. L’aplicació del sistema que s’estableixi per a cada exercici és competència de la junta general. (…)”{DIV} 2. L’aplicació del sistema que s’estableixi per a cada exercici és competència de la junta general. (…)”{DIV}
-Per que fa a l’àmbit tributari, la ((L2014005|#C4S3|secció tercera del capítol quart de la Llei de l’IRPF)) (Determinació de la base de tributació) s’ocupa de la “Determinació de les rendes d’activitats econòmiques”. Segons l’((L2014005|#Article_14|article 14, apartat 3)): +Per que fa a l’àmbit tributari, la secció tercera del capítol quart de la Llei de l’IRPF (Determinació de la base de tributació) s’ocupa de la “Determinació de les rendes d’activitats econòmiques”. Segons l’article 14, apartat 3:
 {DIV(class=cita)}“__Article 14. ''Rendes íntegres d’activitats econòmiques''__ {DIV(class=cita)}“__Article 14. ''Rendes íntegres d’activitats econòmiques''__
 Per tant, els administradors i els membres d’òrgans d’administració de les entitats, a l’hora de determinar l’import dels rendiments que obtenen com a conseqüència de la retribució dels seus serveis, apliquen les disposicions relatives a les rendes d’activitats econòmiques. Per tant, els administradors i els membres d’òrgans d’administració de les entitats, a l’hora de determinar l’import dels rendiments que obtenen com a conseqüència de la retribució dels seus serveis, apliquen les disposicions relatives a les rendes d’activitats econòmiques.
-L’esmentat ((L2014005|#Article_14|article 14 de la Llei de l’IRPF)) disposa, en l’apartat 1: +L’esmentat article 14 de la Llei de l’IRPF disposa, en l’apartat 1:
 {DIV(class=cita)}{DIV(class=sagnatnou)}“1. Es consideren “rendes íntegres d’activitats econòmiques” les que, procedint del treball personal i del capital conjuntament, o d’un sol d’aquests factors, impliquin l’ordenació per compte propi de factors de producció materials i humans o d’algun d’aquests factors de producció, amb la finalitat d’intervenir en la producció o la distribució de béns o en la prestació de serveis.”{DIV}{DIV} {DIV(class=cita)}{DIV(class=sagnatnou)}“1. Es consideren “rendes íntegres d’activitats econòmiques” les que, procedint del treball personal i del capital conjuntament, o d’un sol d’aquests factors, impliquin l’ordenació per compte propi de factors de producció materials i humans o d’algun d’aquests factors de producció, amb la finalitat d’intervenir en la producció o la distribució de béns o en la prestació de serveis.”{DIV}{DIV}
 !!!!!3. Alguns efectes de l’aplicació de les disposicions relatives a la determinació de les rendes d’activitats econòmiques !!!!!3. Alguns efectes de l’aplicació de les disposicions relatives a la determinació de les rendes d’activitats econòmiques
-Entre altres efectes derivats de l’aplicació de les disposicions relatives a les rendes d’activitats econòmiques, es poden esmentar els procediments per determinar la renda neta, com ara el mètode de determinació directa i el sistema de determinació objectiva a què es refereixen els ((L2014005|#Article_15|articles 15 a 17 de la Llei de l’IRPF)). Pel que fa a aquest darrer, l’((L2014005|#Article_17|article 17, apartat 5)), disposa el següent: +Entre altres efectes derivats de l’aplicació de les disposicions relatives a les rendes d’activitats econòmiques, es poden esmentar els procediments per determinar la renda neta, com ara el mètode de determinació directa i el sistema de determinació objectiva a què es refereixen els articles 15 a 17 de la Llei de l’IRPF. Pel que fa a aquest darrer, l’article 17, apartat 5, disposa el següent:
 {DIV(class=cita)}“__Article 17. ''Determinació objectiva dels rendiments de les activitats econòmiques''__ {DIV(class=cita)}“__Article 17. ''Determinació objectiva dels rendiments de les activitats econòmiques''__
 {DIV(class=sagnatnou)}b) Quan es tracti de retribucions als administradors o membres dels òrgans d’administració, les despeses deduïbles es quantifiquen en el 3 per cent de la xifra de les retribucions.”{DIV}{DIV} {DIV(class=sagnatnou)}b) Quan es tracti de retribucions als administradors o membres dels òrgans d’administració, les despeses deduïbles es quantifiquen en el 3 per cent de la xifra de les retribucions.”{DIV}{DIV}
-L’((R20140723A|#Article_3|article 3 del Reglament de l’IRPF)) disposa que: +L’article 3 del Reglament de l’IRPF disposa que:
 {DIV(class=cita)}“__Article 3. ''Determinació objectiva dels rendiments de les activitats econòmiques''__ {DIV(class=cita)}“__Article 3. ''Determinació objectiva dels rendiments de les activitats econòmiques''__
 2. La renúncia a l’opció de determinació objectiva dels rendiments de les activitats econòmiques s’ha de fer a través de la declaració censal corresponent aprovada pel ministeri encarregat de les finances, abans de l’inici del període impositiu en què hagi de tenir efecte. (…)”{DIV} 2. La renúncia a l’opció de determinació objectiva dels rendiments de les activitats econòmiques s’ha de fer a través de la declaració censal corresponent aprovada pel ministeri encarregat de les finances, abans de l’inici del període impositiu en què hagi de tenir efecte. (…)”{DIV}
-Així mateix, segons l’((L2014005|#Article_17|article 17, apartat 2, de la Llei de l’IRPF)), una vegada s’ha optat pel sistema de determinació objectiva, s’hi ha de mantenir durant un termini mínim de tres anys. +Així mateix, segons l’article 17, apartat 2, de la Llei de l’IRPF, una vegada s’ha optat pel sistema de determinació objectiva, s’hi ha de mantenir durant un termini mínim de tres anys.
-D’altra banda, a l’hora de fixar els obligats a efectuar pagaments a compte, l’((L2014005|#Article_50|article 50, apartat 7, de la Llei de l’impost)) estableix: +D’altra banda, a l’hora de fixar els obligats a efectuar pagaments a compte, l’article 50, apartat 7, de la Llei de l’impost estableix:
 {DIV(class=cita)}“__Article 50. ''Obligats a efectuar pagaments a compte''__ {DIV(class=cita)}“__Article 50. ''Obligats a efectuar pagaments a compte''__
 {DIV(class=""""noprint"""")}~~white:LesLleis.com~~{DIV}{DIV(class=""""noscreen"""")}~~white: ~~ {DIV(class=""""noprint"""")}~~white:LesLleis.com~~{DIV}{DIV(class=""""noscreen"""")}~~white: ~~
 {DIV}~hc~LesLleis.com~/hc~ {DIV}~hc~LesLleis.com~/hc~
-A més a més, l’((L2014005|#Article_51|apartat 8 de l’article 51 de la Llei de l’IRPF)) estableix com es calcula l’import d’aquest pagament fraccionat, que es diferencia notablement de la forma com es determina la retenció i l’ingrés a compte sobre les rendes del treball i les rendes del capital mobiliari.{ancoratitol(ref=4)} +A més a més, l’apartat 8 de l’article 51 de la Llei de l’IRPF estableix com es calcula l’import d’aquest pagament fraccionat, que es diferencia notablement de la forma com es determina la retenció i l’ingrés a compte sobre les rendes del treball i les rendes del capital mobiliari.{ancoratitol(ref=4)}
 !!!!!4. Regulació del Registre d’Empresaris i Professionals !!!!!4. Regulació del Registre d’Empresaris i Professionals
-L’((L2014021|#Article_26|article 26, apartat 2, de la Llei 21/2014, del 16 d’octubre, de bases de l’ordenament tributari)) estableix: +L’article 26, apartat 2, de la Llei 21/2014, del 16 d’octubre, de bases de l’ordenament tributari estableix:
 {DIV(class=cita)}“__Article 26. ''Obligacions tributàries formals''__ {DIV(class=cita)}“__Article 26. ''Obligacions tributàries formals''__
 {DIV(class=sagnatnou)}a) Presentar declaracions censals quan desenvolupin o hagin de desenvolupar al Principat d’Andorra activitats o operacions empresarials i professionals, residents o no, o quan satisfacin rendiments subjectes a retenció. (…)”{DIV}{DIV} {DIV(class=sagnatnou)}a) Presentar declaracions censals quan desenvolupin o hagin de desenvolupar al Principat d’Andorra activitats o operacions empresarials i professionals, residents o no, o quan satisfacin rendiments subjectes a retenció. (…)”{DIV}{DIV}
-I l’((L2014021|#Article_26|apartat 3 de l’article esmentat)) afegeix el següent: +I l’apartat 3 de l’article esmentat afegeix el següent:
 {DIV(class=cita)}“3. Les disposicions reglamentàries que desenvolupin les normes tributàries poden regular les modalitats i circumstàncies en relació al compliment de les obligacions tributàries formals.”{DIV} {DIV(class=cita)}“3. Les disposicions reglamentàries que desenvolupin les normes tributàries poden regular les modalitats i circumstàncies en relació al compliment de les obligacions tributàries formals.”{DIV}
-L’((L2014005|#Article_53|article 53, apartats 2 i 3, de la Llei de l’IRPF)) disposa: +L’article 53, apartats 2 i 3, de la Llei de l’IRPF disposa:
 {DIV(class=cita)}“__Article 53. ''Registre tributari''__ {DIV(class=cita)}“__Article 53. ''Registre tributari''__
 3. Reglamentàriament es desenvolupen les formes, els terminis i la documentació que cal presentar per obtenir l’NRT, així com els procediments de gestió de l’impost.”{DIV} 3. Reglamentàriament es desenvolupen les formes, els terminis i la documentació que cal presentar per obtenir l’NRT, així com els procediments de gestió de l’impost.”{DIV}
-El ((R20140723A|Reglament de l’IRPF)) regula el Registre tributari a l’((R20140723A|#Article_28|article 28, apartat 1)), en els termes següents: +El Reglament de l’IRPF regula el Registre tributari a l’article 28, apartat 1, en els termes següents:
 {DIV(class=cita)}“__Article 28. ''Registre tributari''__ {DIV(class=cita)}“__Article 28. ''Registre tributari''__
 1. El ministeri encarregat de les finances ha de portar un registre tributari que inclogui els obligats tributaris que obtinguin rendes subjectes a l’impost. Els obligats tributaris que obtinguin rendes procedents d’activitats econòmiques hauran de complir les formalitats censals previstes pels empresaris i professionals.”{DIV} 1. El ministeri encarregat de les finances ha de portar un registre tributari que inclogui els obligats tributaris que obtinguin rendes subjectes a l’impost. Els obligats tributaris que obtinguin rendes procedents d’activitats econòmiques hauran de complir les formalitats censals previstes pels empresaris i professionals.”{DIV}
-Com una obligació específica prevista per als obligats tributaris que obtinguin rendes procedents d’activitats econòmiques hi ha formar part del Registre d’Empresaris i Professionals. En aquest sentit, l’((R20150211G|#Article_3|article 3, apartat 2, del Reglament d’aplicació dels tributs, de l’11 de febrer del 2015)), estableix el següent: +Com una obligació específica prevista per als obligats tributaris que obtinguin rendes procedents d’activitats econòmiques hi ha formar part del Registre d’Empresaris i Professionals. En aquest sentit, l’article 3, apartat 2, del Reglament d’aplicació dels tributs, de l’11 de febrer del 2015, estableix el següent:
 {DIV(class=cita)}“__Article 3. ''Formació del Cens d’Obligats Tributaris''__ {DIV(class=cita)}“__Article 3. ''Formació del Cens d’Obligats Tributaris''__
 El Registre d’Empresaris i Professionals forma part del Cens d’Obligats Tributaris.”{DIV} El Registre d’Empresaris i Professionals forma part del Cens d’Obligats Tributaris.”{DIV}
-Així mateix, l’((R20150211G|#Article_5|article 5, lletres ~np~a) i b)~/np~, del Reglament d’aplicació dels tributs)) disposa: +Així mateix, l’article 5, lletres ~np~a) i b)~/np~, del Reglament d’aplicació dels tributs disposa:
 {DIV(class=cita)}“__Article 5. ''Contingut del Registre d’Empresaris i Professionals''__ {DIV(class=cita)}“__Article 5. ''Contingut del Registre d’Empresaris i Professionals''__
-En el Registre d’Empresaris i Professionals, a més de les dades que esmenta l’((R20150211G|#Article_4|article 4 d’aquest Reglament)), per a cada persona o entitat hi ha de constar la informació següent: +En el Registre d’Empresaris i Professionals, a més de les dades que esmenta l’article 4 d’aquest Reglament, per a cada persona o entitat hi ha de constar la informació següent:
 {DIV(class=sagnatnou)}a) Les declaracions o autoliquidacions que hagi de presentar periòdicament per raó de les seves activitats empresarials o professionals, o per satisfer rendes subjectes a retenció o ingrés a compte. {DIV(class=sagnatnou)}a) Les declaracions o autoliquidacions que hagi de presentar periòdicament per raó de les seves activitats empresarials o professionals, o per satisfer rendes subjectes a retenció o ingrés a compte.
 A més, dins del contingut del Registre d’Empresaris i Professionals per a cada persona o entitat hi han de constar les declaracions o autoliquidacions que hagi de presentar periòdicament per raó de les seves activitats econòmiques. Entre aquestes declaracions hi figura la del pagament fraccionat a compte de l’IRPF. A més, dins del contingut del Registre d’Empresaris i Professionals per a cada persona o entitat hi han de constar les declaracions o autoliquidacions que hagi de presentar periòdicament per raó de les seves activitats econòmiques. Entre aquestes declaracions hi figura la del pagament fraccionat a compte de l’IRPF.
-Per tant, si l’administrador o el membre de l’òrgan d’administració de societats mercantils o altres entitats és obligat tributari de l’IRPF, per tenir la seva residència fiscal en territori andorrà, ha de formar part del Registre d’Empresaris i Professionals atès que, en obtenir rendes que procedeixen d’activitats econòmiques, tal com es configuren a la ((L2014005|Llei de l’impost)), ha de complir les formalitats censals previstes per als empresaris i professionals. +Per tant, si l’administrador o el membre de l’òrgan d’administració de societats mercantils o altres entitats és obligat tributari de l’IRPF, per tenir la seva residència fiscal en territori andorrà, ha de formar part del Registre d’Empresaris i Professionals atès que, en obtenir rendes que procedeixen d’activitats econòmiques, tal com es configuren a la Llei de l’impost, ha de complir les formalitats censals previstes per als empresaris i professionals.
 Ara bé, atès que la normativa mercantil estableix que els administradors poden ser retribuïts per l’exercici del càrrec i preveu que als estatuts que han de regir la societat s’ha de fer constar el sistema que s’ha de seguir per a aquesta remuneració, en el supòsit que els estatuts determinin que el càrrec d’administrador no és remunerat no es generarà cap tipus de rendiment subjecte a l’IRPF, motiu pel qual, ja que no es percep una renda d’activitat econòmica, tampoc serà necessari figurar en el Registre d’Empresaris i Professionals. Ara bé, atès que la normativa mercantil estableix que els administradors poden ser retribuïts per l’exercici del càrrec i preveu que als estatuts que han de regir la societat s’ha de fer constar el sistema que s’ha de seguir per a aquesta remuneració, en el supòsit que els estatuts determinin que el càrrec d’administrador no és remunerat no es generarà cap tipus de rendiment subjecte a l’IRPF, motiu pel qual, ja que no es percep una renda d’activitat econòmica, tampoc serà necessari figurar en el Registre d’Empresaris i Professionals.
-D’acord amb el ((R20150211G|Reglament d’aplicació dels tributs)), els qui hagin de formar part del Registre d’Empresaris i Professionals han de presentar una declaració d’alta en el Registre esmentat abans de l’inici de les activitats corresponents (((R20150211G|#Article_7|article 7))). Quan es modifiqui qualsevol de les dades recollides a la declaració d’alta o en qualsevol altra declaració de modificació posterior, l’obligat tributari ha de comunicar a l’Administració tributària, mitjançant la declaració corresponent, la modificació esmentada (((R20150211G|#Article_8|article 8))). Els qui cessin en l’exercici de tot tipus d’activitats empresarials i professionals han de presentar la declaració mitjançant la qual comuniquin a l’Administració aquesta circumstància a l’efecte de la seva baixa al Registre d’Empresaris i Professionals (((R20150211G|#Article_9|article 9))). +D’acord amb el Reglament d’aplicació dels tributs, els qui hagin de formar part del Registre d’Empresaris i Professionals han de presentar una declaració d’alta en el Registre esmentat abans de l’inici de les activitats corresponents (article 7). Quan es modifiqui qualsevol de les dades recollides a la declaració d’alta o en qualsevol altra declaració de modificació posterior, l’obligat tributari ha de comunicar a l’Administració tributària, mitjançant la declaració corresponent, la modificació esmentada (article 8). Els qui cessin en l’exercici de tot tipus d’activitats empresarials i professionals han de presentar la declaració mitjançant la qual comuniquin a l’Administració aquesta circumstància a l’efecte de la seva baixa al Registre d’Empresaris i Professionals (article 9).
3 27 Text:
 Destinataris: Aquest comunicat tècnic va destinat als administradors i als membres d’òrgans d’administració de societats mercantils o d’altres entitats que siguin obligats tributaris de l’impost sobre la renda de les persones físiques. Destinataris: Aquest comunicat tècnic va destinat als administradors i als membres d’òrgans d’administració de societats mercantils o d’altres entitats que siguin obligats tributaris de l’impost sobre la renda de les persones físiques.
-Normativa: ((L2014005|Llei 5/2014, del 24 d’abril, de l’impost sobre la renda de les persones físiques)) (d’ara endavant,“l’IRPF”); ((R20140723A|Reglament del 23 de juliol del 2014 d’aplicació de la Llei 5/2014, de l’IRPF)); ((L2014021|Llei 21/2014, del 16 d’octubre, de bases de l’ordenament tributari)), i ((R20150211G|Reglament de l’11 de febrer del 2015 d’aplicació dels tributs)).{ancoratitol(ref=1)} +Normativa: ((L2014005|Llei 5/2014, del 24 d’abril, de l’impost sobre la renda de les persones físiques)) (d’ara endavant,“l’IRPF”); ((R20140723A|Reglament del 23 de juliol del 2014 d’aplicació de la Llei 5/2014, de l’IRPF)); ((L2014021|Llei 21/2014, del 16 d’octubre, de bases de l’ordenament tributari)), i ((R20150211G|Reglament de l’11 de febrer del 2015 d’aplicació dels tributs)).
 !!!!!1. Objecte d’aquest comunicat tècnic !!!!!1. Objecte d’aquest comunicat tècnic
 L’esmentat ((L2014005|#Article_14|article 14 de la Llei de l’IRPF)) disposa, en l’apartat 1: L’esmentat ((L2014005|#Article_14|article 14 de la Llei de l’IRPF)) disposa, en l’apartat 1:
-{GROUP(notgroups=Anonymous)} +
 {DIV(class=cita)}{DIV(class=sagnatnou)}“1. Es consideren “rendes íntegres d’activitats econòmiques” les que, procedint del treball personal i del capital conjuntament, o d’un sol d’aquests factors, impliquin l’ordenació per compte propi de factors de producció materials i humans o d’algun d’aquests factors de producció, amb la finalitat d’intervenir en la producció o la distribució de béns o en la prestació de serveis.”{DIV}{DIV} {DIV(class=cita)}{DIV(class=sagnatnou)}“1. Es consideren “rendes íntegres d’activitats econòmiques” les que, procedint del treball personal i del capital conjuntament, o d’un sol d’aquests factors, impliquin l’ordenació per compte propi de factors de producció materials i humans o d’algun d’aquests factors de producció, amb la finalitat d’intervenir en la producció o la distribució de béns o en la prestació de serveis.”{DIV}{DIV}
1 27 Text:
-!Comunicat tècnic de tributs, del 15 de maig del 2017, sobre la inscripció censal en el Registre d’Empresaris i Professionals dels administradors i els membres d’òrgans d’administració de societats mercantils o d’altres entitats 
-{DIV(class=boxlinks)}Documents relacionats: 
-{img fileId=""""102""""} ((L2014005|Llei 5/2014, del 24 d’abril, de l’impost sobre la renda de les persones físiques)) 
-{img fileId=""""102""""} ((R20140723A|Reglament, del 23 de juliol del 2014, d’aplicació de la Llei 5/2014, del 24 d’abril, de l’impost sobre la renda de les persones físiques)) 
-{img fileId=""""102""""} ((L2014021|Llei 21/2014, del 16 d’octubre, de bases de l’ordenament tributari)) 
-{img fileId=""""102""""} ((R20150211G|Reglament, de l’11 de febrer del 2015, d’aplicació dels tributs)){DIV} 
 !Comunicat !Comunicat
-{maketoc: title=""""Índex"""" showhide=y levels=""""2,3,4,5,6""""} 
 Destinataris: Aquest comunicat tècnic va destinat als administradors i als membres d’òrgans d’administració de societats mercantils o d’altres entitats que siguin obligats tributaris de l’impost sobre la renda de les persones físiques. Destinataris: Aquest comunicat tècnic va destinat als administradors i als membres d’òrgans d’administració de societats mercantils o d’altres entitats que siguin obligats tributaris de l’impost sobre la renda de les persones físiques.