Historial de l'Item del Formulari-bd


Versió Data Usuari ID del Camp Camp Difference
2 27/05/2024 14:23 Administrador Web 27 Text:
 {DIV(class=sagnatnou)}a) Sobre la vulneració del dret a la jurisdicció, correspon al Tribunal analitzar la qüestió exposada pels recurrents. De tota manera, les al·legacions dels agents haurien de ser desestimades, ja que la veracitat dels fets exposats per la part requeridora s’hauran d’argumentar davant l’autoritat competent d’aquesta part i no davant l’Estat requerit. {DIV(class=sagnatnou)}a) Sobre la vulneració del dret a la jurisdicció, correspon al Tribunal analitzar la qüestió exposada pels recurrents. De tota manera, les al·legacions dels agents haurien de ser desestimades, ja que la veracitat dels fets exposats per la part requeridora s’hauran d’argumentar davant l’autoritat competent d’aquesta part i no davant l’Estat requerit.
-b) Sobre l’al·legació subsidiària, la petició d’intercanvi d’informació no té un caràcter genèric, ja que l’Estat requeridor ha posat de manifest un conjunt d’arguments que justifiquen la finalitat tributària per a la qual es demanda la informació. La responsabilitat d’aquestes declaracions correspon a la part requeridora.{DIV}|||CFL)} +b) Sobre l’al·legació subsidiària, la petició d’intercanvi d’informació no té un caràcter genèric, ja que l’Estat requeridor ha posat de manifest un conjunt d’arguments que justifiquen la finalitat tributària per a la qual es demanda la informació. La responsabilitat d’aquestes declaracions correspon a la part requeridora.{DIV}
 4.- Trameses les actuacions a aquesta Sala, s’ha designat el magistrat ponent i han quedat vistes les actuacions per a deliberar i decidir. 4.- Trameses les actuacions a aquesta Sala, s’ha designat el magistrat ponent i han quedat vistes les actuacions per a deliberar i decidir.
1 27/05/2024 14:16 Administrador Web 27 Text:
 {DIV(class=citacursiva)}“La lletra de la Llei disposa clarament que, després de la interposició del recurs davant la Batllia i del tràmit d'audiència dels demandants i de l'autoritat competent, aquesta dicta la resolució corresponent en un termini de deu dies hàbils des de la interposició del recurs. Per tant, no sembla que es pugui fer coincidir, de l'hermenèutica literal, audiència del recurrent amb interposició del recurs. Si la Llei hagués volgut prescindir del nou tràmit d'audiència del recurrent, li bastava limitar l'audiència a l'autoritat competent i no incloure expressament al recurrent. {DIV(class=citacursiva)}“La lletra de la Llei disposa clarament que, després de la interposició del recurs davant la Batllia i del tràmit d'audiència dels demandants i de l'autoritat competent, aquesta dicta la resolució corresponent en un termini de deu dies hàbils des de la interposició del recurs. Per tant, no sembla que es pugui fer coincidir, de l'hermenèutica literal, audiència del recurrent amb interposició del recurs. Si la Llei hagués volgut prescindir del nou tràmit d'audiència del recurrent, li bastava limitar l'audiència a l'autoritat competent i no incloure expressament al recurrent.
-I la interpretació sistemàtica i teleològica abonen idèntica resposta. En efecte, ja hem vist com l'[https://leslleis.com/L2017010#Article_4|article 4 de la Llei 10/2017] preveu l'aplicació supletòria de la [https://leslleis.com/L19891115A|Llei de la jurisdicció administrativa i fiscal]. En aquesta darrera, es conté ~np~(<a class=""""wiki external"""" target=""""_blank"""" href=""""https://leslleis.com/L19891115A#Article_62"""" rel=""""external"""">article 62</a>) la previsió que l'Administració haurà de trametre a l'òrgan judicial l'expedient administratiu quan contesti a la demanda. Aleshores, el tràmit d'audiència del recurrent li permet prendre coneixement de l'expedient administratiu (amb més fonament, quan l'accés li ha estat limitat en la fase administrativa) i així poder formular les al·legacions adients derivades de la presa de coneixement d'aquest. I aquest tràmit d'audiència s'ajusta a aquesta finalitat i evita, com ha succeït en el cas actual, que el recurrent no prengui coneixement de l'expedient administratiu fins al pronunciament de la sentència; moment en què se li dona trasllat de les actuacions de primera instància. +I la interpretació sistemàtica i teleològica abonen idèntica resposta. En efecte, ja hem vist com l'[https://leslleis.com/L2017010#Article_4|article 4 de la Llei 10/2017] preveu l'aplicació supletòria de la [https://leslleis.com/L19891115A|Llei de la jurisdicció administrativa i fiscal]. En aquesta darrera, es conté ~np~(~/np~[https://leslleis.com/L19891115A#Article_62|article 62]) la previsió que l'Administració haurà de trametre a l'òrgan judicial l'expedient administratiu quan contesti a la demanda. Aleshores, el tràmit d'audiència del recurrent li permet prendre coneixement de l'expedient administratiu (amb més fonament, quan l'accés li ha estat limitat en la fase administrativa) i així poder formular les al·legacions adients derivades de la presa de coneixement d'aquest. I aquest tràmit d'audiència s'ajusta a aquesta finalitat i evita, com ha succeït en el cas actual, que el recurrent no prengui coneixement de l'expedient administratiu fins al pronunciament de la sentència; moment en què se li dona trasllat de les actuacions de primera instància.
 Constatada la vulneració de la norma processal, cal ara analitzar si aquesta ha minvat el dret de defensa del recurrent i li ha produït una situació d'indefensió. Constatada la vulneració de la norma processal, cal ara analitzar si aquesta ha minvat el dret de defensa del recurrent i li ha produït una situació d'indefensió.
-L'omissió del tràmit d'audiència ha disminuït i, per tant, ha afectat notablement el dret a la defensa del recurrent en empara. Com s'ha vist, una vegada contestada la demanda pel Govern, i aportat l'expedient administratiu, si s'hagués procedit, com ordena la <a class=""""wiki external"""" target=""""_blank"""" href=""""https://leslleis.com/L2017010"""" rel=""""external"""">Llei 10/2017</a>, a traslladar l'escrit de contesta i l'expedient administratiu, l'agent hagués pogut conèixer l'expedient administratiu en primera instància i formular aquelles al·legacions que hagués tingut per oportunes respecte d'aquest en relació amb la fase administrativa i amb la contesta del Govern. A més, desestimat el seu recurs, i interposat recurs d'apel·lació contra la decisió de la Batllia, la Sala Administrativa hagués analitzat, per segona vegada, els al·legats referents a l'expedient administratiu i així s'hagués donat compliment també a l'exigència de la doble instància. +L'omissió del tràmit d'audiència ha disminuït i, per tant, ha afectat notablement el dret a la defensa del recurrent en empara. Com s'ha vist, una vegada contestada la demanda pel Govern, i aportat l'expedient administratiu, si s'hagués procedit, com ordena la [https://leslleis.com/L2017010|Llei 10/2017], a traslladar l'escrit de contesta i l'expedient administratiu, l'agent hagués pogut conèixer l'expedient administratiu en primera instància i formular aquelles al·legacions que hagués tingut per oportunes respecte d'aquest en relació amb la fase administrativa i amb la contesta del Govern. A més, desestimat el seu recurs, i interposat recurs d'apel·lació contra la decisió de la Batllia, la Sala Administrativa hagués analitzat, per segona vegada, els al·legats referents a l'expedient administratiu i així s'hagués donat compliment també a l'exigència de la doble instància.
 Al no fer-ho així i prescindir del tràmit legal d'audiència, s'ha reduït el coneixement del recurrent respecte de l'expedient administratiu, al qual no va tenir accés fins a dictada sentència per la Batllia i s'ha limitat a una instància el debat referent al contingut d'aquest expedient. Al no fer-ho així i prescindir del tràmit legal d'audiència, s'ha reduït el coneixement del recurrent respecte de l'expedient administratiu, al qual no va tenir accés fins a dictada sentència per la Batllia i s'ha limitat a una instància el debat referent al contingut d'aquest expedient.
 +Aquestes limitacions o restriccions al dret a la defensa, han col·locat al recurrent en una situació d'indefensió i han vulnerat el dret a la jurisdicció en el vessant dels drets a un procés degut i a la doble instància ~np~(~/np~[https://leslleis.com/CONSTITUCIO#aRTICLE_10|article 10 de la Constitució])”.{DIV}
-Aquestes limitacions o restriccions al dret a la defensa, han col·locat al recurrent en una situació d'indefensió i han vulnerat el dret a la jurisdicció en el vessant dels drets a un procés degut i a la doble instància (<a class=""""wiki external"""" target=""""_blank"""" href=""""https://leslleis.com/CONSTITUCIO#aRTICLE_10"""" rel=""""external"""">article 10 de la Constitució</a>)”.{DIV}<strong>Sisè.-</strong> En aquest cas, es planteja una situació plenament equiparable a la que va ser objecte de l’anterior pronunciament. Encara que no s’ha omès el tràmit d’al·legacions complementàries, les que va presentar la part agent no han estat valorades per la sentència apel·lada, que va considerar equivocadament que aquelles no s’havien presentat. També és cert que aquestes al·legacions van ser les primeres que els recurrents havien formulat amb ple coneixement de l’expedient administratiu. +__Sisè.-__ En aquest cas, es planteja una situació plenament equiparable a la que va ser objecte de l’anterior pronunciament. Encara que no s’ha omès el tràmit d’al·legacions complementàries, les que va presentar la part agent no han estat valorades per la sentència apel·lada, que va considerar equivocadament que aquelles no s’havien presentat. També és cert que aquestes al·legacions van ser les primeres que els recurrents havien formulat amb ple coneixement de l’expedient administratiu.
 En conseqüència, per tal de preservar els drets al procés degut i a la doble instància, procedeix estimar el recurs i revocar la sentència apel·lada, amb retroacció de les actuacions a fi que es dicti una nova resolució, que tingui en compte i doni resposta a les al·legacions complementàries presentades en temps i forma per la part agent. En canvi, no procedeix conferir un nou tràmit d’al·legacions, com sol·liciten el recurrents en el petitum del recurs, ja que aquest tràmit es va dur a terme correctament i no procedeix reproduir-lo ara. En conseqüència, per tal de preservar els drets al procés degut i a la doble instància, procedeix estimar el recurs i revocar la sentència apel·lada, amb retroacció de les actuacions a fi que es dicti una nova resolució, que tingui en compte i doni resposta a les al·legacions complementàries presentades en temps i forma per la part agent. En canvi, no procedeix conferir un nou tràmit d’al·legacions, com sol·liciten el recurrents en el petitum del recurs, ja que aquest tràmit es va dur a terme correctament i no procedeix reproduir-lo ara.
 +__Setè.-__ No s’aprecia una especial temeritat ni mala fe que justifiqui la imposició de les costes causades en aquesta instància.
-<strong>Setè.-</strong> No s’aprecia una especial temeritat ni mala fe que justifiqui la imposició de les costes causades en aquesta instància.<div class=""""icon_edit_section"""" style=""""display:none;""""><a title=""""Edita la secció"""" href=""""tiki-editpage.php?page=ConsultesAlta&hdr=2""""><span class=""""icon icon-edit fas fa-edit """" ></span></a></div><h4 class=""""showhide_heading"""" id=""""DECISI_"""">DECISIÓ<a href=""""#DECISI_"""" class=""""heading-link""""><span class=""""icon icon-link fas fa-link """" ></span></a></h4> +!!!!DECISIÓ
 En atenció a tot el que s’ha exposat, el Tribunal Superior de Justícia, Sala Administrativa, en nom del poble andorrà, decideix: En atenció a tot el que s’ha exposat, el Tribunal Superior de Justícia, Sala Administrativa, en nom del poble andorrà, decideix:
 +__Primer.-__ Estimar el recurs d’apel·lació que interposa la representació del Sr. CCC i de l’entitat G. SLU contra la sentència dictada el 18 de setembre de 2023 pel Tribunal unipersonal del Batlle, Secció Administrativa, la qual es revoca i deixa sense efecte, amb retroacció de les actuacions al moment anterior a dictar l’expressada resolució, a fi que es tinguin en compte i es valorin les al·legacions complementàries presentades per la part agent en data 14 de setembre de 2023.
-<strong>Primer.-</strong> Estimar el recurs d’apel·lació que interposa la representació del Sr. CCC i de l’entitat G. SLU contra la sentència dictada el 18 de setembre de 2023 pel Tribunal unipersonal del Batlle, Secció Administrativa, la qual es revoca i deixa sense efecte, amb retroacció de les actuacions al moment anterior a dictar l’expressada resolució, a fi que es tinguin en compte i es valorin les al·legacions complementàries presentades per la part agent en data 14 de setembre de 2023.<strong>Segon.-</strong> No efectuar un especial pronunciament sobre les costes causades. +__Segon.-__ No efectuar un especial pronunciament sobre les costes causades.
 Aquesta sentència és ferma i executiva. Aquesta sentència és ferma i executiva.
 +Manem que es lliurin els autes originals amb la certificació d’aquesta sentència al Tribunal de Batlles, Secció Administrativa del qual procedien, i que s’arxivin les actuacions del Tribunal.
 +Així, per aquesta nostra sentència, definitivament jutjant, ho manem i signem.
-Manem que es lliurin els autes originals amb la certificació d’aquesta sentència al Tribunal de Batlles, Secció Administrativa del qual procedien, i que s’arxivin les actuacions del Tribunal. 
-Així, per aquesta nostra sentència, definitivament jutjant, ho manem i signem.