Resum: El procediment de comprovació de gestió i el procediment d’inspecció són dos procediments diferents amb regulació separada, no són un procediment únic. La durada màxima de 12 mesos es computa des de la comunicació de l’inici de les actuacions inspectores.
Les resolucions impugnades contenen una exposició àmplia dels motius que les fonamenten. El canvi de criteri de l’Administració al llarg de les actuacions inspectores, responen a les diverses al·legacions de l’obligat tributari, sense que això li hagi suposat cap perjudici.
Segons la sentència, en el moment de la posada en funcionament és un element clau en l’aplicació de la
Disposició Transitòria Segona de la Llei 95/2010. Els béns immobles que varen ser aportats a la societat abans de l’entrada en vigor de la Llei ja es trobaven en funcionament en aquell moment. L’amortització no podria iniciar-se quan es va fer l’aportació, sinó que calia deduir l’amortització lineal corresponent als anys transcorreguts entre la posada en funcionament i la data de producció d’efectes de la Llei. Encara que la societat a la qual s’han aportat els béns tingui una personalitat jurídica diferent dels transmitents, això no impedeix que s’hagi de tenir en compte el valor comptable dels immobles als efectes d’aplicar les amortitzacions corresponents.
Resolució: Revoca sentència recorreguda (Tribunal de Batlles 14 de desembre de 2018) i estima el recurs d’apel·lació presentat per Govern.
Aquesta valoració no ofereix consells específics per a situacions determinades i concretes. Demaneu assessorament jurídic abans d’entaular accions concretes, en vista de les circumstàncies de cada assumpte.